Příroda


Jak kvasí kvasinky
Žáci 6. A  
a 6. B se během distanční výuky přírodopisu dozvěděli více o houbách a vyzkoušeli si, jak získávají jednobuněčné houby kvasinky energii a zároveň produkují oxid uhličitý. Kromě přírodovědného pokusu navíc někteří využili vzniklý kvásek v kuchyni a přidali tak navíc domácí buchty! Kromě zapsaných pozorování a dokumentačních fotografií vznikla také prezentace a několik videí:
Jitřenka Džubáková 
Sabina Soviarová
Markéta Mištová
Viktorie Přichystalová

 

Pokus se sopkou
Jitřenka Džubáková ze 6. A vytvořila super návod, jak si doma vyrobit sopku – zeměpis, chemie i informatika v jedné prezentaci!

 

Mistr Nerost
Nevynechte výbornou práci žáka 4. B Jana Mezuláníka, který umí skvěle spojit zábavu a učení (a taky výtvarku a přírodovědu).

 

Příroda v krabici
Cestovatel, dobrodruh, novinář Martin Kazimír z 5. B:
Jaro začíná,  příroda se probouzí a my v 5. B jsme dostali od paní učitelky Dáši Bílíkové neobvyklý úkol – vytvořit přírodu v krabici. Zkuste si představit, jaký to je pocit, vytvořit si kousek tohoto úžasného přírodního světa a vměstnat ho do krabice od bot. Myslíte, že je to nemožné?
Nehledě na bezpečnostní opatření kolem nás jsme mohli cestovat po celém světě. Seznámili jsme se s podnebnými pásy, charakteristikou, místní florou i faunou. Vše jsme v teple domova mohli zakomponovat do vlastního mikro světa. Podívejte:

 

Press Photo Winter 2021
Fotografování děti evidentně baví, jak můžete souhrnně posoudit z prácí žáků 5. B. Zima je krásná!

 

Kreativní cesta vesmírem
5. B se pustili do tématu Vesmír. Za třídu vám o tom poreferuje Martin Kazimír:

"Když se řekne vesmír, každý z nás si může představit něco jiného. Někdo rakety a orbitální stanice, jiný sluneční  soustavu a miliony hvězd a ti s dobrodružným srdcem třeba film Hvězdné války. Ale my všichni holky i kluci ze třídy 5. B  jsme dostali za úkol nahlédnout pod pokličku vesmíru trošku podrobněji. Tak nezbývalo nic jiného, než se s chutí pustit do práce. Použití všech způsobu pro získání maxima informací se nekladly meze, posloužila Wikipedie, Youtube a všeobecně internet a jeho zdroje. Na řadu přišly i tvořivé ruce s papírem, pastelkami i nůžky. A jak se nám to všechno  povedlo, můžete zde posoudit sami."

Lapbook žáka Ondřeje Seitla si můžete prohlédnout i na tomto videu