Návrh bankovky
V rámci finanční gramotnosti si žáci 5. B zkoušeli nakupovat zboží ve zlatka.in. Zažívali příjemné chvíle ve virtuálním prostředí, učili se zacházet s penězi, řešili zábavnou formou úlohy. Jedním z úkolů bylo využití miniaplikace sloužící k návrhu vlastní bankovky. Jak se dílo zdařilo? Posuďte sami.
Hálkova má novou 3D tiskárnu
Naše škola pořídila do počítačové učebny 3D tiskárnu Prusa i3 MK3S+, která bude sloužit při výuce předmětu Informatika. Žáci se interaktivně naučí připravovat 3D modely a tisknout je. 3D tisk zábavnou formou rozvíjí kreativitu i technické myšlení.
První zkušební tisk jsme využili na spony (nástavce) pro natahování roušky. Další tisk byl se třídou 2. C (viz fotodokumentace), kde nám podklady k tisku „bludiště“ dodal dědeček od jedné ze žákyň z této třídy. 3D tiskárna je v moderním školství jednou z nejpopulárnějších nových technologií a budeme ji využívat nejen v technicky orientovaných předmětech.
Hrací kostka v pracovních činnostech
Do předmětu Pracovní činnosti jsme od firmy Nadační ústav regionální spolupráce, o.p.s. nakoupili pracovní nástroje, materiály a polotovary, které se používají k výrobě drobných předmětů.
Na podzim v dílnách žáci vyráběli hrací kostku. Dle ročníku byla použita různá náročnost zpracování výrobku, kde si ti starší mohli vyzkoušet i nově zakoupené aku vrtačky. Děti se tak učí práci s technickými materiály, manuální zručnosti a jemné motorice, které se jim mohou hodit – jak v budoucím zaměstnání, tak v životě. Odkaz na fotogalerii se třídou 8. A